Formularz logowania

Wyszukiwanie

Kalendarz

«  Maj 2024  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Archiwum wpisów

Sobota, 04 Maj 2024, 8:13 PM
Witaj Gość
Główna | Rejestracja | Wejdź | RSS

Gimnazjaliści Migają Opowieści

Informacje o witrynie

Jest to strona

KOŁA JĘZYKA MIGOWEGO I KULTURY GŁUCHYCH z elementami języka angielskiego i ukraińskiego

Koło języka migowego to cykl zajęć teoretycznych i praktycznych realizowanych na przestrzeni roku. Lekcje będą się odbywać cyklicznie 1-2 razy w tygodniu.

W trakcie zajęć uczniowie zapoznają się z podstawowymi problemami dotyczącymi osób niesłyszących. W ramach zajęć praktycznych przewiduje się naukę daktylografii oraz znaków pojęciowych języka migowego i ich wykorzystywania w systemie językowo-migowym. Nawiązaliśmy współpracę ze szkołą: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 im. Plutonu Głuchoniemych AK w Kaliszu oraz Lwowskim Oddziałem Międzynarodowej Fundacji Charytatywnej „Pomoc Dzieciom Czarnobyla”, żeby nauczyć młodzież, że komunikacja między ludźmi może odbywać się na wielu płaszczyznach nie tylko na poziomie werbalnym. Na zajęciach często będziemy wykorzystywać znajomość języka angielskiego i ukraińskiego w celu tłumaczenia tekstów na język polski, a ostatecznie PJM. Chętni uczniowie mogą zapoznać się również z cyrylicą i podstawami języka ukraińskiego.

CELE I ZADANIA KOŁA

  • Popularyzacja języka migowego w szkole.
  • Motywowanie do nauki języka migowego.
  • Kształtowanie u ucznia poczucia własnej wartości poprzez udział w zabawach językiem obcym.
  • Organizowanie czasu wolnego dla uczniów.
  • Kształtowanie umiejętności komunikowania się z osobami niesłyszącymi za pomocą poznanych znaków języka migowego w formie konwersacji..
  • Zapoznanie uczniów z kulturą głuchych (filmy tematyczne).
  • Rozwijanie sprawności mówienia oraz rozumienia.
  • Rozwijanie w uczniach tolerancji, otwartości i ciekawości wobec innych kultur.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy z innymi uczniami.

Metody pracy:

• Nauka oparta jest na naturalnej metodzie nauczania typowej dla codziennych sytuacji komunikacyjnych.

• Treści teoretyczne poparte są praktycznym zastosowaniem oraz wspierane multimediami.

• Praca z filmami szkoleniowymi w PJM dostosowanymi do poziomu szkolenia.

• Konwersacje w gronie uczestników.

• Tłumaczenie utworów z różnych języków (angielski, ukraiński, hiszpański i inne, w zależności od wyboru uczniów) lub słynnych baśni na PJM (polski język migowy).

• Wykonywanie niektórych utworów w formie krótkich występów.