W ramach szkolnego projektu edukacyjnego:
„DOPALACZE? Nie! I wszystko w tym temacie”
uczniowie koła GMO postanowili nakręcić filmiki ukazujące inscenizację wywiadów z przedstawicielami różnych środowisk na temat dopalaczy, w których starano się odpowiedzieć na pytanie: „Jak dopalacze wpływają na życie młodego człowieka?”
Młodzież gimnazjalna łatwo ulega presji i namowom grupy, jest podatna na złe wpływy kolegów, boryka się z różnymi problemami wieku młodzieńczego. Jednak największym zagrożeniem dla nich jest styczność ze środkami psychoaktywnymi takimi jak dopalacze. Część z uczniów, niestety, już zetknęła się z tymi środkami, niektórzy są już uzależnieni. Inni ulegając presji grupy próbują ich naśladować w tym zgubnym procederze. Dlatego poprzez realizację tego projektu pragniemy uświadomić młodzieży zgubne skutki zażywania dopalaczy na wielu płaszczyznach życia: zdrowia, relacji rodzinnych, kłopotów z prawem, na poziomie emocjonalnym i in. oraz nauczyć ich jak skutecznie odmawiać i wybrać zdrowy styl życia. Członkowie koła GMO badają ten temat z różnych punktów widzenia i przedstawiają swoje przemyślenia w postaci dialogów (wywiadów) jednocześnie tłumacząc je na język migowy.
W projekcie biorą udział:
- Klaudia Kamela kl. 2B – reporterka
- Agnieszka Krawczyk kl. 1A - pielęgniarka
- Izabela Trześniowska kl. 1C - policjantka
- Gabriela Dudzińska kl. 1A – uczennica
- Emilia Wieczorek kl. 1A - pedagog
- Konrad Łysoń kl. 2B - lekarz
- Adam Pietralczyk kl. 3c – uczeń
- Tomasz Taźbirek kl. 3E – diler
- Arleta Grochala, licealistka – mama
- Justyna Warzecha, licealistka – mama
- Jan Kucybała, licealista - ksiądz
Zapraszamy do obejrzenia pierwszych filmików.