Formularz logowania

Wyszukiwanie

Kalendarz

«  Maj 2024  »
PnWtŚrCzwPtSobNie
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Archiwum wpisów

Sobota, 04 Maj 2024, 11:15 AM
Witaj Gość
Główna | Rejestracja | Wejdź | RSS

Gimnazjaliści Migają Opowieści

Ćwiczenia

Завдання 1. Слова в дужках поставте в потрібній формі.

 

Це моя аудиторія. Тут я бачу _____________________________________ (наш молодий викладач і мій друг). Викладач пояснює _____________________ (граматика), нові слова. Студенти слухають _____________________ (урок). Потім вони читають ____________________ (цікавий текст), пишуть _____________________ (складна вправа). Викладач завжди запитує  _____________________(свої студенти), а вони відповідають і слухають уважно. Тому вони добре знають  _____________________(українська мова).

 

Завдання 2. Напишіть іменники у множині.

 

ґудзик – ...

комп’ютер – ...

словник – ...

крейда – ...

місто – ...

брат – ...

країна – ...

сім’я – ...

батько – ...

жінка – ...

ліжко – ...

словник – ...

їдальня – ...

кав’ярня – ...

музей – ...

стілець – ...

журнал – ...

кабінет – ...

олівець – ...

столиця – ...

стіл – ...

гуртожиток – ...

колір – ...

гість – ...

 

 

 

Завдання 3. Напишіть відповіді на питання.

1. Що ви робили вчора? (готувати).

2. Що ваш друг робив уранці? (снідати).

3. Що ваша подруга робитиме ввечері? (повторювати).

4. Що вони робили вчора? (відпочивати).

5. Що викладач робитиме завтра? (запитуватиме).

6. Що вони будуть робити? (їсти).

 

Завдання 4. Напишіть речення. Слова в дужках поставте в потрібній формі.

Студент вивчає (граматика). Брат слухає (музика). Викладач запитує (студент). Я перекладаю (текст). Студенти розуміють (викладач). Мій друг знає (математика). Син слухає (батько). Він розуміє (українська мова). Бібліотекар запитує (студентка). Товариші повторюють (діалог).

 

Завдання 5. Використайте потрібний варіант дієслова.

1. Вчора ми довго ... домашнє завдання. Ми ... домашнє і пішли до бібліотеки.

Робити – зробити

2. Я ... вправу півгодини. Я ... її і пішов на вулицю.

Писати – написати

3. Кожного дня ми ... нові слова. Сьогодні ми теж ... нові слова.

Повторювати – повторити

4. Вчора мої друзі ... музику. Вони дві години ...її і почали снідати.

Слухати – послухати

5. Викладач на уроці ... нову граматику. Коли він її ..., студенти почали писати.

Пояснювати – пояснити

6. Звичайно я ... вечерю. А сьогодні вечерю ... мій друг.

Готувати – приготувати

 

Завдання 6. Слова в дужках поставте в потрібній формі.

Учора я (бачити – побачити) мого друга. Він (казати – сказати), що був у магазині й купив собі нову книгу, яку буде (читати – прочитати) ввечері, а зараз він іде додому (обідати – пообідати). Я (запитувати – запитати) назву цієї книги, (писати – записати) її, а сьогодні теж (купувати – купити).

 

Завдання 7. Запишіть речення, замість крапок поставте відповідні прислівники: правильно, голосно, поруч, праворуч, добре, швидко, далеко, по-українськи.

1. Викладач читає ... . 2. Моя подруга живе ... . 3. Ми ... написали речення. 4. Вона ... заспівала гарну пісню. 5. Наші столи стоять ... . 6. Мої друзі говорять ... . 7. Мій друг сидить ... . 8. Студенти ... написали контрольну роботу.

 

Завдання 8. Перепишіть речення. Замість крапок поставтепотрібні прислівники. Використайте такі слова: вдома, правильно, голосно, добре, щонеділі, по-українськи, щоп’ятниці, щовівторка.

Мій друг Андрій ... читав текст. Він завжди відповідає ... . Тому він ... говорить ... . Ще він дуже любить спорт ... і ... ходить на стадіон. А ... ми ходимо в театр слухати оперу. А потім Андрій ... співає голосно улюблені мелодії.

 

Завдання 9. Напишіть відповідь на питання.

1. Де Андрій? (аудиторія).

2. Де студенти? (університет).

3. Де новий текст? (книжка).

4. Де твої зошити? (шафа).

5. Де ваші викладачі? (деканат).

6. Де снідають друзі? (кав’ярня).

7. Де живуть студенти? (гуртожиток).

8. Де твоя подруга? (їдальня).

9. Де Наталя? (магазин).

10.Де лежать документи? (сумка).

 

Завдання 10. Дайте відповідь на питання.

1. У якій кімнаті ви живете? (затишна кімната).

2. На якому вікні стоять квіти? (велике вікно).

3. У якій шафі стоїть посуд? (висока шафа).

4. У якому парку відпочивають друзі? (зелений парк).

5. Де навчається твій друг? (підготовчий факультет).

6. На якому поверсі вона живе? (третій поверх). 18

7. Де стоїть комп’ютер? (маленький стіл).

8. На якому ліжку лежить ковдра? (нове ліжко).

 

Завдання 11. Перепишіть текст. Поставте слова в дужках у потрібній формі.

Я – іноземний (студент). Я навчаюсь у (інститут), в (гарна аудиторія). Тут на (широке вікно) стоять квіти, у (висока шафа)  лежать книжки і журнали, а на (таблиця) – українські слова. (Нова тема) ми пишемо в (зошит), а нові слова дивимося у (словник). На (заняття) ми читаємо тексти в (підручник). Книжки беремо в (бібліотека), а одяг купуємо в (магазин).

 

Завдання 12. Дайте відповідь на питання. Використайте слова в дужках.

1. Чий це олівець? (наш новий викладач)

2. Чиє це пальто? (моя стара бабуся)

3. Чия це сумка? (твоя старша сестра)

4. Чиї це книги? (мій український друг)

5. Чиє це фото? (твій молодший брат)

6. Чий це кабінет? (ваш хороший лікар)

7. Чия це аудиторія? (їхня китайська група)

 

Завдання 13. Запишіть речення, використовуючи слова праворуч.

1. Я взяв у бібліотеці ... .

2. Мій друг читає ... .

3. У тебе немає ... .

4. ... була дуже цікавою.

нова українська книга

1. ... я купив в магазині.

2. Усі підручники й зошити лежать ... .

3. Зараз у мене немає ... .

4. ... лежить на столі.

моя чорна сумка.

1. Учора я не бачив ... .

2. У класі немає ... .

3. ... любить розповідати про

 подорож до Києва.

наш добрий викладач

 

Завдання 14. Перепишіть текст. Слова в дужках поставте в правильній формі.

Мій друг приїхав з (Франція). Учора в (він) не було (синя ручка) і (новий зошит). Тому він узяв ручку в (я), а зошит у (китайський студент). Студенти (наша група) живуть дружно. Тому на уроці (російська мова) вони завжди працюють добре.

 

Завдання 15. Дайте відповіді на питання. Слова в дужках поставте в правильній формі.

1. Кому Марія дала підручник? (друг).

2. Кому викладач пояснив нову тему? (студент).

3. Кому Ахмед подарував квіти? (дівчина).

4. Кому батьки допомагають? (син).

5. Кому Богдан купив ліки? (дідусь).

6. Кому ти подякував за допомогу? (лікар).

7. Кому подруга розповіла про своє навчання? (сестра).

 

Завдання 16. Дайте відповідь на питання.

1. Кому ти купив нову іграшку? (молодший брат).

2. Кому секретар дав документ? (китайський студент).

3. Чому завжди радіють дівчата? (нова сукня).

4. Кому викладач пояснює правила граматики? (іноземний студент).

5. Кому ви пишете листа? (український товариш).

6. Чому зраділи студенти? (цікава екскурсія).

 

Завдання 17. Запишіть речення, використовуючи слова праворуч.

1. ... живе в Одесі.

2. Я давно не бачив ... .

3. Учора я був у театрі ... .

4. Викладач подарував книгу ... .

5. ... є брат.

мій український друг

1. Студенти часто розмовляють ... .

2. Сьогодні я був ... .

3. ... навчався в Україні.

4. Учора я ходив ... у бібліотеку.

наш молодий викладач

1. Оксана радіє ... .

2. Ручки й олівці лежать ... .

3. Учора я бачила... .

4. У мене немає ... .

5. Подруга йде на урок ... .

її нова книга

 

Завдання 18. Перепишіть текст. Слова в дужках поставте в правильній формі.

(Я) подобається робити подарунки. На свято я подарував (мій батько) теплий шарф. А що купити (моя дорога мама), не знав. Потім згадав, що вона любить сумки. Тому купив (вона) модну сумку.  (Молодша сестра) купив книгу про квіти, а (старший брат) подарував ковзани, бо він дуже любить спорт.

 

Завдання 19. Дайте відповіді на питання. Слова в дужках поставте в правильній формі.

1. Чим Андрій їсть борщ? (ложка).

2. Чим мати ріже хліб? (ніж).

3. Чим викладач пише в журналі? (ручка).

4. Чим мати витирає сина? (рушник).

5. З ким ви гуляли в парку? (друг).

6. З ким ти робиш домашнє завдання? (подруга).

7. З ким студенти були в театрі? (викладач).

 

Завдання 20. Запишіть речення. Особові займенники поставте в потрібному відмінку.

1. Віктор навчається разом зі (я).

2. Він був у кінотеатрі з (ти).

3. Ми працювали з (він) на заводі.

4. Я навчався з (вона) в школі.

5. Викладач був з (ми) на екскурсії.

6. Богдан з (вони) взяв книги в бібліотеці.

7. Завтра ми з (ви) підемо на екскурсію.

 

Завдання 21. Дайте відповідь на питання.

1. З ким Іван грав у шахи? (наш старий дідусь).

2. З ким Сашко робить домашнє завдання? (наша нова студентка).

3. З ким вона була в музеї? (моя молодша сестра).

4. З ким ми познайомились у Одесі? (ваш новий викладач).

5. З ким ви ходили в театр? (твій шкільний товариш).

6. З ким працює Марія? (гарний високий студент).

7. З ким Оксана живе в гуртожитку? (нова китайська дівчина).

 

Завдання 22. Запишіть речення, використовуючи слова праворуч.

1. Я давно не бачив ... .

2. Улітку я був ... на морі.

3. Учора я розмовляв ... .

4. Я часто згадую ... .

5. ... немає часу для прогулянок.

мій дорогий брат

1. Учора я купив ... .

2. Я пишу домашнє завдання ... .

3. У мого друга немає ... .

4. Я завжди буваю на занятті ... .

5. ... лежить на столі.

новий синій зошит

1. Сьогодні я був ... .

2. Ми довго розмовляли ... .

3. Завтра я знову піду ... .

4. ... навчався в Одеському медичному інституті.

наш чудовий лікар

 

Завдання 23. Перепишіть текст, слова в дужках поставте в правильній формі.

Учора в кав’ярні я познайомився з (гарна українська дівчина). Вона займається (математика, музика і спорт). Вона хоче бути (викладач). Ми з (вона) довго розмовляли, а потім пили каву (з молоко), їли пиріжки з (картопля і капуста).

 

Завдання 24. Підкреслені словосполучення напишіть у множині.

1. Мої друзі живуть у студентському гуртожитку.

2. Молодь відпочиває у зеленому парку.

3. На моєму столі лежать підручники.

4. У мого друга немає нових підручників.

5. Ми купуємо свіжий хліб у сусідньому магазині.

6. На нашій вулиці є пам’ятники.

7. У моєму зошиті стоять добрі оцінки.

 

Завдання 25. Допишіть речення, використовуючи словосполучення, подані праворуч.

1. У мене є декілька ... складні питання

2. Мені подобається, коли в аудиторії багато ...

гарні квіти

3. Дитячі книжки мають багато ... кольорові малюнки

4. Я пропустив зовсім мало ... практичні заняття

5. У нашій групі немає ... китайські

студенти

6. У гуртожитку мешкає багато ... іноземні студенти

7. Після занять студенти йдуть до ... свої кімнати

 

Завдання 26. Напишіть текст, слова в дужках поставте в потрібній формі.

В Одесі є багато (вищі навчальні заклади). Біля (університети, інститути) можна побачити не тільки українських студентів, а й студентів із Азії, Африки, Європи. Для (іноземні студенти) у інститутах працюють підготовчі факультети. На підготовчих факультетах навчаються студенти з (різні країни). Серед (іноземні студенти) багато (талановиті юнаки та дівчата). Щодня вранці студенти йдуть до (свої аудиторії) на заняття. З (перші дні) студенти уважно слухають (свої викладачі). Більшість (студенти) сумлінно працює, тому у них багато (добрі оцінки). Ці студенти після (підготовчі факультети) успішно вступають до (інститути, університети, академії, консерваторії), щоб здобути вищу освіту.

 

Завдання 27. Дайте відповіді на питання.

1. Кому ви написали листа? (мої дорогі батьки).

2. Кому секретар дав документи? (іноземні студенти).

3. Кому ви розповідали про свою країну? (наші нові друзі).

4. Кому допомагає старший брат? (молодші сестри).

5. Кому необхідно звертатися до лікаря? (хворі студенти).

6. Кому викладач пояснював правило граматики? (китайські студенти).

7. Кому батьки надсилають гроші? (свої діти).

 

Завдання 28. Напишіть речення. Підкреслені словосполучення поставте в множині.

1. Викладачі порадили добре навчатися цьому іноземному студентові.

2. Китайська студентка розповідає про свою країну камерунському другові.

3. Батько телефонує його доброму товаришеві.

4. Декан дав студентський квиток китайській студентці.

5. Викладач радить вивчати граматику тому арабському студентові.

6. Китайські вокалісти співають пісні українському другові.

7. Українські студенти показували академію зв’язку своєму російському гостеві.

 

Завдання 29. Дайте відповідь на питання, використовуючи слова праворуч.

1. Хто повинен багато читати?  Кому потрібно багато читати?

іноземні студенти

2. Хто часто пише до вас листи?  Кому потрібно часто писати?

любі друзі

3. Хто багато грає на піаніно?  Кому потрібно багато грати?

китайські піаністи

4. Хто тобі телефонував?  Кому потрібно зателефонувати?

старші сестри

5. Хто тобі допоміг?  Кому потрібно допомагати?

мої нові товариші

6. Хто розповідає історію Одеси?  Кому потрібно розповідати історію Одеси?

наші викладачі історії

7. Хто поважає своїх батьків?  Кому потрібно поважати своїх батьків?

дорослі діти

 

Завдання 30. Перепишіть текст, розкриваючи дужки.

Учора я телефонував (свої друзі) та запросив їх до себе. Я завжди радію (приємні гості). (Мої друзі) подобається сучасна музика, тому я зіграв (вони) нову пісню. Ми чудово провели вечір. Завтра вони будуть розповідати (наші викладачі) про нашу зустріч. Взагалі, мені подобається жити і вчитися в Одесі. Я добре навчаюся, тому я часто допомагаю (свої китайські, турецькі, еквадорські друзі) робити домашнє завдання. А ввечері я розповідаю (ці іноземні студенти) про свою країну. Китайські вокалісти співають (ми) пісні своєї країни. Коли я телефоную (мої батьки), то розповідаю про Одесу та про своїх нових друзів.

 

Завдання 31. Слова в дужках поставте в потрібній формі.

1. Щодня під час занять викладачі запитують (ці іноземні студенти).

2. Іноземні студенти часто згадують (дорогі батьки).

3. Ми завжди вчасно та правильно виконуємо (домашні завдання).

4. Учора на уроці ми читали (нові тексти).

5. Усі уважно слухали розповідь (китайські студенти) про їхні рідні міста.

6. Сьогодні викладач пояснював (нові граматичні правила).

7. Учора ми отримали (студентські квитки).

 

Завдання 32. Дайте відповіді на питання, використовуючи слова у дужках.

1. Що ви вивчаєте на уроках української мови? (українські відмінки).

2. Кого ви зустріли в академії? (мої нові друзі).

3. Кого поздоровили діти зі святом? (свої вчителі).

4. Що зараз пояснює викладач? (граматичні правила).

5. Які фільми дивляться твої друзі? (українські, російські та американські фільми).

6. Які страви готують іноземні студенти? (смачні національні страви). 30

7. Що ви щодня купуєте (українські продукти, свіжі овочі та фрукти).

 

Завдання 33. Поставте займенники в потрібній формі.

1. На заняття з української мови студенти принесли (свої) зошити та підручники.

2. Діти повинні добре розуміти (свої) батьків.

3. Викладач завжди уважно перевіряє (їхні) домашні завдання.

4. Під час екскурсії містом іноземні студенти зустріли (їхні) товаришів.

5. Викладачі уважно перевіряють (наші) домашні завдання.

6. Учора в університеті я бачив (наші) студентів.

7. Ми добре знаємо (ці) студентів.

8. Студенти щодня повторюють (ці) українські слова.

 

Завдання 34. Напишіть текст, слова в дужках поставте в знахідному відмінку множини.

В Україні іноземні студенти спочатку вчаться на підготовчих факультетах. Там вони вивчають (різні предмети). Щодня можна бачити (іноземні студенти) на заняттях у їхніх аудиторіях. Вони уважно слухають (українські викладачі), вчать (нові правила). На столі у студентів завжди поруч лежать (великі словники), (нові підручники та зошити). Студенти завжди виконують (домашні завдання). Щоденна робота дає (хороші результати). Вони вже вміють перекладати (невеликі тексти) та складати (свої цікаві розповіді). Вони раді бачити (нові друзі), яким розповідають про (свої країни, свої батьки, свої сестри та брати). Під час перерви часто можна бачити (іноземні студенти) у коридорі. Китайські, турецькі та африканські студенти спілкуються українською мовою. Китайські студенти уважно слухають (еквадорські студенти), а еквадорські студенти – (африканські студенти). Вони розуміють (товариші) та набувають (нові знання). Хороші студенти завжди будуть згадувати (свої підготовчі факультети, нові друзі та улюблені викладачі).

 

Завдання 35. Дайте відповіді на запитання, використовуючи слова праворуч.

1. Чим приїхали в Одесу іноземні студенти? потяги, автобуси, таксі

2. Туреччина знаходиться на Чорному морі. Чим пливуть студенти додому? пароплави, кораблі

3. Чим їдять китайські студенти? палички

4. Разом з ким у гуртожитку мешкають українські студенти? іноземні студенти

5. З ким ви розмовляєте по телефону? мої дорогі батьки

6. З чим студентка купила булочки? родзинки, горіхи

7. З ким ви відпочиваєте влітку? мої старші брати та молодші сестри

8. Чим ви цікавитесь на дозвіллі? сучасні пісні та класичні опери

 

Завдання 36. Напишіть речення, слова в дужках поставте в орудному відмінку множини.

2. Мій батько розмовляє по телефону зі (свій діловий партнер).

3. Студенти групи № 10 товаришують з (китайська студентка). 32

4. Студенти другого курсу прийшли зустрітися з (наш друг).

5. Еквадорська студентка була в Києві з (українська подруга).

6. Студенти підготовчого факультету були на зустрічі з (відомий українець).

7. Турецькі студенти хочуть стати (хороший перекладач).

8. На уроці студенти не користуються (мобільний телефон).

 

Завдання 37. Допишіть необхідні закінчення.

1. Друг приготував м’ясо з овоч... .

2. Ми купили цукерки з горіх... .

3. Китайські студенти мріють стати відом... піаніст... та вокаліст... .

4. Його брат працює з українськ... друз... .

5. Викладачі підготовчого факультету задоволені конголезьк...  студент... .

6. Кожна людина займається сво... важлив... справ... .

7. Іноземні студенти цікавляться наш... традиці... .

 

Завдання 38. Перепишіть текст, слова в дужках поставте в потрібній формі.

На заняття з української мови студенти приходять з (книги та зошити). Нові тексти всі читають із (словники). У зошитах студенти пишуть (сині та чорні ручки), а (червоні олівці) підкреслюють закінчення. Викладачі вітаються з (іноземні студенти), і урок починається. Спочатку викладачі ведуть бесіду з (юнаки та дівчата) про те, що вони робили вчора. Студенти ходили на концерт зі (свої старі друзі), розмовляли по телефону з (батьки, брати, сестри), гуляли (вулиці) міста Одеси. Турецькі студенти були у гостях, там їх пригощали (смачна українська страва). Після цього студенти прийшли до гуртожитку, де виконували вправи з (різні граматичні завдання). На уроці студенти багато працюють, тому що вони хочуть стати (хороші спеціалісти).

 

Завдання 39. Дайте відповіді на питання, використовуючи слова в дужках.

1. З яких країн приїхали іноземні студенти? (північні країни).

2. Де гуляють студенти? (зелені парки).

3. У яких гуртожитках живуть студенти? (студентські гуртожитки).

4. На яких факультетах спочатку навчаються іноземні студенти? (підготовчі факультети).

5. Де в гуртожитку висить ваш одяг? (шафи, вішалки).

6. У яких аудиторіях ви навчаєтесь? (невеликі, світлі аудиторії).

7. Де можна купити модні речі (центральні магазини).

 

Завдання 40. Підкреслені слова поставте в множині.

1. Наші журнали та книги стоять у книжковій шафі.

2. У південному районі України стоїть тепла погода.

3. Ми беремо гроші в національному банку.

4. Українські бізнесмени працюють в іноземній країні.

5. Студенти беруть книжки в університетській бібліотеці.

6. Друзі написали адресу на чистому конверті.

7. У гуртожитку на нашому вікні стоять гарні квіти.

Завдання 41. Напишіть текст. Дайте йому назву. Слова в дужках поставте в місцевому відмінку множини.

Нещодавно ми були на екскурсії по академії. Спочатку ми зайшли до бібліотеки. Там ми побачили в (різні відділи) бібліотеки на (численні полиці) багато підручників, словників, книжок. У (коридори) на (вікна) стоять квіти. На другому поверсі знаходяться буфети. У (буфети) багатий вибір страв та напоїв. Студенти там снідають, а обідають та вечеряють у (студентські їдальні) або в (свої кімнати). В академії багато різних факультетів. На (різні факультети) навчаються українські та іноземні студенти. На (всі факультети) працюють висококваліфіковані фахівці. У (деканати) студенти беруть документи, розклад занять, а також необхідну інформацію. Після закінчення академії студенти будуть працювати в (різні галузі зв’язку), на (українські заводи та фабрики), в (офіси) та (фірми) зв’язку. Тепер ми знаємо, які є факультети в академії, яких фахівців вона випускає.